tirsdag 27. oktober 2009

Jeg er over gjennomsnittet opptatt av mat..

.. sunn og næringsrik mat, altså. Jeg har nemlig et stort ønske om at gutten min skal få i seg det han trenger for å vokse, utvikle seg og trives. Men jeg er opptatt av en ting til også: Jeg vil nemlig at han skal kunne KOSE seg med maten sin! Jeg tror nemlig at dersom barn vokser opp med sunn mat som de LIKER, så vil de fortsette å velge sunt også i framtida. Men dersom sunn mat forbindes med kjedelig og lite smakfullt kosthold, vil de fort foretrekke ferdigpizzaen og McDonalds-mat så fort de er store nok til å velge selv.

Og derfor bruker jeg både tid, flid og penger på at IA skal få en sunn, fristende og god matpakke med seg i barnehagen. Jeg vil at han skal bli glad når han åpner boksen, at han skal glede seg til måltidene.

Dette er morgendagens matpakke. I kjøleskapet holder maten seg nemlig fint, og siden matboksen har rom, blir det ikke sammenfiltra klin av det heller. De voksne i barnehagen kan fortelle om en smilende og matglad gutt som virkelig koser seg. Det synes jeg er herlig å vite!

For de som lurer: I rom til venstre er to hardkokte egg samt oliven. I midterste rom er doble skiver med kaviar og Lazytown-kjeks (som faktisk er like sunt som grovbrød med brunost). Nederst til høyre er det bringebær. Øverst til høyre yoghurt.

2 kommentarer:

Nikolai sa...

Heia! Den nista så ekstremt tiltalende ut. Så flink du er! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt matboksen?

=)Line sa...

Matboksen er Tupperware! :)