mandag 12. februar 2007

Rart med dette..

Det er så mange som gleder seg til krapylet skal komme! Han blir jo første av det meste: Første ungen vår, første barnebarn på begge sider, første oldebarn og første tant-unge. Og da sier det seg selv at mange ser fram til denne begivenheten med glede!

Selv er det liksom litt rart det hele. Her går jeg med et lite krapyl i magen. Først nå tør jeg å tro at han virkelig kommer til å bli født og vokse opp. Og jeg begynner så smått og drømme om en liten gutt som vi skal gi masse kjærlighet og trygghet. Jeg kjøper tøybleier og drømmer om sjal, men helst ting som er brukt, for det er liksom litt for voldsomt å kjøpe noe helt nytt når jeg ikke engang forstår at det er en ny liten baby der..

Og så får vi så mye fint! Mamma snakker om barnevogna hun skal kjøpe. Hun vil vi skal få en helt ny vogn, for det hadde de ikke råd til da jeg ble født. Krapylets oldemor og farmor har kjøpt ny og fin Leandervogge. Den skal få henge i taket over senga vår, så lille krapyl hele tiden kan høre at mamma og pappa er i nærheten. I tillegg får vi dresser, bukser, bodyer og sengetøy. Fra flotte kvalitetsbutikker! Og jeg som tenkte å handle på Sparkjøp...

Tipper det vil snu så fort krapylet kommer ut. Mamma sier at det pleier det. Da vil plutselig ingenting være godt nok for verdens flotteste prins. Og det blir meg som oppsøker kvalitetsbutikkene for å handle nydelig babytøy. Tror det skal bli gøy!

Ingen kommentarer: